JEEP NELIKVEOSÜSTEEMID
 

 

Jeep Renegade on kõige maastikuvõimekam auto oma klassis. Valikus kolm nelikveo süsteemi: Active Drive - bensiinimootorile, Active Drive Low - diiselmootorile ja Active Drive Low – diiselmootoriga Trailhawk varustusele. Active Drive on automaatne nelikveo süsteem, mis on režiimis AUTO võimeline kütuse säästmiseks ühendama lahti kogu ülekande tagasillale, peatades ka kardaani liikumise.Tagasilla lülitus toimub sujuvalt vastavalt vajadusele. 4WD LOCK lukustab tagasilla kardaani , AUTO režiimi naasmine toimub ühe vajutusega. Kõik režiimid ja 4WD LOCK on saadaval kiiruseni 130km/h. Active Drive LOW puhul lisandub aeglustusrežiim ülekandega 20:1 AUTO- veojõu jaotus tagasillale automaatne SNOW- veojõud 60% esisillal 40% tagasillal, paigaltvõtt teise käiguga, veojõukontroll väga”ettevaatlik” SPORT- veojõud 40% esisilllal 60% tagasillal, käiguvahetus järsem, kõrgemad mootori pöörded, veojõukontroll vähendatud. SAND/MUD- võimeline jaotama veojõudu kuni 100% tagasillale, veojõukontroll adapteeruv vastavalt rataste erinevale hõõrduvusele. ROCK- lülitatav ainult koos aeglustiga, võimeline jaotama veojõudu kuni 100% tagasillale, agressiivsem pidurilukustusega esidiferentsiaal.



 

Active Drive I


 

Active Drive II


 

Active Drive Lock


 

Jeep Cherokeel on valikus kolm nelikveo süsteemi: Active Drive I, Active Drive II ja Active Drive Lock. Active Drive on automaatne nelikveo süsteem, mis on režiimis AUTO võimeline kütuse säästmiseks ühendama lahti kogu ülekande tagasillale, peatades ka kardaani liikumise.Tagasilla lülitus toimub sujuvalt vastavalt vajadusele. Kõigis teistes režiimides : SNOW, SPORT, SAND/MUD ja ROCK on sisse lülitatud pidev nelikvedu, varieerides mootori võimsuse, veojõu jaotusega sildade vahel, ning veojõu kontrolli rakendumise määraga. Active Drive II puhul lisandub aeglusti ülekandega 2.92:1. Active Drive Lock(saadaval ainult Trailhawk varustusel 3,2 bensiinimootoriga) lisab veel tagasilla diferentsiaali lukustuse, ROCK režiimi ja Selec speed süsteemi. AUTO- veojõu jaotus tagasillale automaatne SNOW- veojõud 60% esisillal 40% tagasillal, paigaltvõtt teise käiguga, veojõukontroll väga”ettevaatlik” SPORT- veojõud 40% esisilllal 60% tagasillal, käiguvahetus järsem, kõrgemad mootori pöörded, veojõukontroll vähendatud. SAND/MUD- võimeline jaotama veojõudu kuni 100% tagasillale, veojõukontroll adapteeruv vastavalt rataste erinevale hõõrduvusele. ROCK- lülitatav ainult koos aeglustiga, võimeline jaotama veojõudu kuni 100% tagasillale, agressiivsem pidurilukustusega esidiferentsiaal.

img 

Jeep Wrangleril on kasutusel kaks käsitsi lülitatava jaotuskastiga nelikveo süsteemi: Command-Trac Sport ja Sahara varustuses ning Rock-Trac Rubiconil. Tavaoludes on Wrangleril vedavaks sillaks tagasild. Lülitades jaotuskasti 4 High asendis lukustatakse esi- ja tagasild vedama võrdse veojõu jaotusega 50/50. Asendiga 4 Low aktiveeritakse aeglusti, mis suurendab mootori väändemomenti suhtega 2,72:1. Jaotuskasti neutraalasend võimaldab sõiduki pukseerimist. Rock-Trac süsteem toimib sarnaselt, erinevuseks on jaotuskasti ülekanne 4:1, võimsamad sillad, esimese stabilisaatorvarda käigu elektrooniline juhtimine ning Tru-Lock mehhaaniliselt lukustuvad esi-ja tagadiferentsiaalid.
JWR07US4_093 

Jeep Grand Cherokee nelikveosüsteemid Quadra-Trac II ja Quadra-Drive II on heaks näiteks”mõtlevast” nelikveost. Süsteemi keskmeks on aktiivse diferentsiaali ja aeglustiga(ülekanne 2,72:1) jaotuskast NV 245, mis tunneb ära libisemise ohu ning jaotab veojõudu ratastele, millel on enim haarduvust. Selec-Terrain ja Quadra-Lift süsteemide kooslus võimaldab juhil valida erinevaid sõidurežiime tagades suutlikkuse maastikul ja parimad sõiduomadused maanteesõidul. Mäelt laskumise süsteem hoiab stabiilsust järsul laskumisel libedatelt pindadelt.

 

 

GC 4WD.pngGC selec terrain knob.jpg