Uudised

707-hobujõuline Jeep® Grand Cherokee Trackhawk: kõige võimsam maastur läbi aegade

23 December 2015

Maailma kõige enam auhindu võitnud ja kõige võimekam täismõõdus maastur on nüüdsest ka maailma kõige võimsam ja kõige kiirem maastur: Jeep Grand Cherokee Trackhawk saab 707-hobujõulise kompressorlaadimisega V-8 mootori.

Uut tippmarki esindav 707-hobujõuline kompressormootor kombineeritakse suure pöördemomendi jaoks kohandatud kaheksakäigulise TorqueFlite automaatkäigukastiga, maailmaklassi dünaamikat aitavad tagada ka Brembo pidurid: 0-96 kilomeetrini tunnis kiirendab uus maastur ainult 3,5 sekundiga, veerandmiili läbib 11,6 sekundiga (lõppkiirus 186 km/h), tippkiirus on 288 km/h, 96 – 0 km/h pidurdusmaa on 37,4 meetrit ja maksimaalne külgkiirendus 0,88g.

“Läbi aegade on Jeep Grand Cherokeed tunnustatud kui täismõõdus maasturitest kõige suutlikumat. Nüüd on see oma 707hobujõulises versioonis ka maailma kõige võimsam ja kiirem maastur,” ütles Mike Manley, FCA Jeepi ülemaailmne juht. “Kuulsa SRT inseneritöö abil tagab uus Grand Cherokee Trackhawk jahmatavad näitajad ja maailmatasemel sõiduomadused, kombineerides need luksuse, rafineerituse ja suure hulga innovaatiliste tehnoloogiatega.”

Grand Cherokee Trackhawki valmistatakse Detroidis asuvas Jefferson North koostetehases ning Jeepi müügisaalidesse jõuab see 2017. aasta neljandas kvartalis.

Grand Cherokee Trackhawki 707hobujõuline kompressormootor on konstrueeritud ja ehitatud, kasutades ainult kõige tugevamaid ja vastupidavamaid materjale. Mootoris kasutatakse malmplokki, tugevdatud laagripindadega sepistatud terasest väntvõlli, sepistatud alumiiniumkolbe, kuumtöödeldud alumiiniumist plokikaasi, naatriumjahutusega väljalaskeklappe, kõrgtehnoloogilist mahtkompressorit jpm.

Jeep Grand Cherokee Trackhawki erakordse võimsusega toimetulekuks on jõuülekannet paljudel viisidel muudetud. TorqueFlite kaheksakäiguline automaatkäigukast töötab kõikides oludes senisest sujuvamalt, Quadra-Trac lülituv nelikvedu tuleb koos (elektroonilise) tagumise piiratud libisemisega diferentsiaaliga, tugevamaks on muudetud vahekast, tugevam on ka tagasild ning veovõllid.

Järskudel kiirendustel koordineerib mootori ja jõuülekande tööd spetsiaalne stardisüsteem Standard Launch Control ning optimaalse pöördemomendi tagab standardvarustusse kuuluv süsteem Torque Reserve.

Grand Cherokee Trackhawki nelikveosüsteem Selec-Track kasutab suutlikkusele orienteeritud tarkvara ja pakub viit sõidurežiimi: Auto, Sport, Track, Snow ja Tow. Need võimaldavad juhil valida seadistuse, mis vastab kõige paremini tema eelistustele ja sõiduoludele. Sõidurežiimid reguleerivad nelikveo, käigukasti, käiguvahetuslabade, Bilsteini adaptiivvedrustuse ja roolisüsteemi tööd. Lisaks kuulub valikusse režiim Custom Mode, mis laseb juhil oma soovide kohaselt muuta paljusid auto toimimise parameetreid.

Grand Cherokee Trackhawki uus eriti võimekas Brembo pidurisüsteem sisaldab läbi aegade kõige suuremaid esimesi pidurikettaid Jeepi sõidukil. Esisillal kasutatakse 400millimeetriseid ventileeritavaid kettad ja kuuekolvilisi kollaseks värvitud pidurisadulaid. Neid täiendavad 350millimeetrised pidurikettad ja neljakolvilised pidurisadulad tagasillal. Grand Cherokee Trackhawki 96 – 0 km/h pidurdusmaa on vaid 37,4 meetrit.

UUDISED JEEP´LT