Uudised

Jeep® Compass teenis EuroNCAP-il maksimaalsed viis tärni

06 September 2017

  • Tulemus kinnitab legendaarse margi kõige värskema mudeli ohutust lisavate tehnoloogiate tõhusust.
  • Avariiturvalisusesse annavad oma panuse üle 70 ohutussüsteemi ning eriti vastupidav ‘turvapuur’.
  • Viietärniline skoor saavutati ajal, mil EuroNCAPi test on rangem kui eales varem.

Uus Jeep® Compass teenis EuroNCAP avariitestis maksimaalse viietärnilise skoori. Jeepi kõige värskem mudel kasutab moodsaimat tehnoloogiat, mis võimaldas positiivsed tulemused saavutada kõikides kategooriates – nii täiskasvanud reisija, lapsreisija kui ka jalakäija ohutuse ning juhiabisüsteemide osas.

Tulemus on veelgi märkimisväärsem, kui arvestada fakti, et see saavutati tänaseks aina rangemaks muutunud EuroNCAPi standardite järgi. See tõestab, et Jeep® Compassi konstrueerimisel on ohutus ja liiklejate kaitse olnud väga oluliseks prioriteediks. Uus maastur ühendab margi legendaarse maastikuvõimekuse kasutajasõbraliku tehnoloogia ning täieliku valiku juhiabisüsteemidega – ning kõike seda täiendab Compassi isikupäraselt modernne disain.

Jeep® Compassi maksimaalse viietärnilise skoori taga on paljus tema ‘turvapuuri’ – mis koosneb 65% ulatuses kõrgtugevast terasest – efektiivsus ja suurepärane väändejäikus, mis tagab eriti tõhusa sõitjate kaitse. Olulist rolli mängivad ka enam kui 70 valikusse kuuluvat aktiiv- ja passiivohutussüstemi, mis märgivad Jeep®´i mudelivalikus uut taset.

Aktiiv-juhiabisüsteemidest kuuluvad Euroopas uue Compassi standardvarustusse näiteks kokkupõrke eest hoiatav süsteem Forward Collision Warning-Plus ja sõidurajalt väljakaldumise eest hoiatav Lane Sense Departure Warning-Plus, mis radari ja videokaamera abil tuvastavad potentsiaalse avariiohu ning aitavad seda ära hoida, teavitavad juhti nii heliliste, visuaalsete kui ka tunnetuslike signaalidega. Lisaks kasutavad mõlemad süsteemid teatud oludes juhi abistamiseks automaatset roolimist (EPS).

Sõltuvalt versioonist kuulub Jeep® Compassi standard- või lisavarustusse veel suur hulk ohutussüsteeme, mis on spetsiaalselt loodud juhi assisteerimiseks maanteesõidul. Nende hulka kuuluvad adaptiivne kiirushoidik – mis hoiab eesliikuva sõidukiga kindlat vahemaad ning suudab teatud tingimustes auto täielikult peatada ka juhi kaasabita; pimenurga jälgimine (koos parkimispaketiga), mis aitab juhti rajavahetusel, informeerides teda pimenurgas asuvatest sõidukitest valgustatud märkidega küljepeeglitel ning juhi valitud helilise märguandega. Uue Compassi ohutussüsteemide hulka kuuluvad veel spetsiaalsed parkimist hõlbustavad lahendused – näiteks auto taga toimuva ristiliikluse tuvastamine, mis hoiatab juhti olukorras, kus parkimiskohalt välja tagurdades läheneb autole teine sõiduk. Ka see süsteem kasutab juhi hoiatamiseks külgpeeglitel asuvaid valgustatud sümboleid ning valitud helisignaali.

Kõik need süsteemid moodustavad uue Compassi Euroopa mudelivaliku ‘viietärnilise’ ohutuse, millesse annavad oma panuse veel ka kuus turvapatja (esiturvapadjad juhile ja kaasreisijale, turvakardinad mõlema rea sõitjatele ning külgturvapadjad esiistmetel) ning elektrooniline stabiilsuskontroll (ESC) koos elektroonilise ümberpaiskumise vältimisega (ERM).

UUDISED JEEP´LT